BMW M135: Ικανό, αλλά όχι παθιασμένο — μακροχρόνια δοκιμή

BMW M135: Ικανό, αλλά όχι παθιασμένο — μακροχρόνια δοκιμή

17 Απριλίου 2025 Off By Σπύρος Καραγιάννης

Καθώς οι μήνες κυλούν και τα χιλιόμετρα αυξάνονται, η ζωή με το BMW M135 αποδεικνύεται ένα μείγμα εντυπωσιακής ποιότητας και απογοητευτικής απουσίας συναισθήματος. Παρά το γεγονός ότι δεν πρόκειται για ένα κακό αυτοκίνητο, η γενική του εικόνα αφήνει μια αίσθηση ανεκπλήρωτης υπόσχεσης.

Η κατασκευή του είναι άψογη. Το εσωτερικό έχει τη χαρακτηριστική φινέτσα BMW, με υλικά υψηλής ποιότητας και μία συνολική αίσθηση στιβαρότητας. Η ανάρτηση είναι σφιχτή αλλά καλορυθμισμένη, χωρίς να καταφεύγει σε υπερβολές. Οι επιδόσεις είναι αδιαμφισβήτητες: με έναν δίλιτρο τετρακύλινδρο κινητήρα που αποδίδει σχεδόν 300 ίππους και κάνει το 0-100 km/h σε μόλις 4,9 δευτερόλεπτα, το M135 δεν υστερεί σε δύναμη.

Ωστόσο, αυτή η ισχύς δεν συνοδεύεται από την αναμενόμενη δόση ενθουσιασμού. Ο ήχος του κινητήρα είναι επίπεδος, σχεδόν καταναγκαστικός, και λείπει η «ψυχή» που χαρακτήριζε τα παλιότερα μοντέλα της σειράς 1 με τον εξακύλινδρο σε σειρά. Δεν υπάρχει η ωμότητα ενός Mercedes A45 AMG ή η ακρίβεια και η σπορ διάθεση ενός Honda Civic Type R. Αντίθετα, το M135 μοιάζει να λειτουργεί… για να λειτουργεί.

Η τετρακίνηση είναι εκεί για να βελτιώσει την πρόσφυση, αλλά δεν συμμετέχει ενεργά στην οδήγηση. Δεν προσφέρει αυτό το πίσω μέρος που «παίζει» ελαφρώς, ούτε την αίσθηση ότι το αυτοκίνητο συνεργάζεται μαζί σου στην είσοδο και την έξοδο της στροφής. Ό,τι γίνεται, γίνεται με στόχο την ασφάλεια και την αποτελεσματικότητα — όχι το πάθος.

Το κιβώτιο ταχυτήτων διπλού συμπλέκτη (DCT) είναι γρήγορο, αλλά σε χαμηλές ταχύτητες το συνδυασμένο αποτέλεσμα με το Start/Stop σύστημα δημιουργεί άτσαλες στιγμές. Το επίπεδο θορύβου από τα ελαστικά είναι αισθητό, ενώ η κύλιση στην πόλη δεν είναι πάντα ευχάριστη.

Έτσι γεννάται το ερώτημα: σε ποιον απευθύνεται αυτό το αυτοκίνητο; Στα χαρτιά, το M135 μοιάζει ελκυστικό. Ένα premium hot hatch με το κύρος της BMW, που φιλοδοξεί να σταθεί απέναντι σε μοντέλα όπως το VW Golf R και το Audi S3. Στην πράξη, όμως, δεν καταφέρνει να ξεχωρίσει ούτε για την οδηγική του απόλαυση, ούτε για τη σπορ προσωπικότητά του.

Ίσως ζητάμε πολλά. Ίσως η BMW προσπάθησε να φτιάξει ένα αυτοκίνητο για όλους — και τελικά δεν ενθουσιάζει κανέναν. Ένα αυτοκίνητο που εντυπωσιάζει στην πρώτη επαφή, αλλά δεν καταφέρνει να σε κερδίσει συναισθηματικά. Δεν είναι κακό, αλλά ακριβώς γι’ αυτό γίνεται πιο απογοητευτικό: βλέπεις την προοπτική, αλλά δεν μπορείς να την αγγίξεις.

Για την ώρα, το M135 είναι ένα καλό αυτοκίνητο για να πας στο αεροδρόμιο με στυλ και ταχύτητα. Αλλά δεν θα έπρεπε να είναι κάτι πολύ περισσότερο από αυτό;