Audi RS 3: Η επανάσταση του πεντακύλινδρου και ένα «πράσινο τέρας» RS Q8
27 Οκτωβρίου 2025Ας είμαστε ειλικρινείς, η τελευταία έκδοση του Audi RS 3 δεν χρειάζεται πλέον να αποδείξει πολλά. Έχοντας ήδη σημειώσει νέο ρεκόρ στο Nordschleife, επιδεικνύοντας την ευελιξία του στην ισπανική άσφαλτο και ανταγωνιζόμενο σκληρά τον αιώνιο αντίπαλό του, τη BMW M2, φαίνεται να έχει ήδη κερδίσει τις δάφνες του. Παρόλο που η έκδοση Limousine τα πήγε εξαιρετικά στο Sachsenring, βρέθηκε και πάλι ελαφρώς πίσω από τον αντίπαλο του Μονάχου λόγω χειρότερου χρόνου. Όμως, το ότι το RS 3 «ξύπνησε» το βάθρο οφείλεται κυρίως στην εξαιρετική του οδική συμπεριφορά (handling), φτάνοντας τα επίπεδα του ανταγωνισμού, και όχι τόσο σε τομείς όπως η ασφάλεια, η άνεση ή η κατανάλωση. Αυτό προκαλεί εντύπωση, θυμίζοντας τις πρώτες γενιές RS 3 που συχνά έδειχναν να «ζορίζονται» με τις υποσχέσεις τους για πλευρική δυναμική. Το σύστημα τετρακίνησης Haldex δρούσε πολύ διστακτικά στον πίσω άξονα, ενώ ο εμπρός άξονας με τα φαρδιά ελαστικά ποτέ δεν κατάφερνε να διαχειριστεί πλήρως το βάρος του ρύγχους. Το αποτέλεσμα ήταν μια ασταθής ταλάντευση μεταξύ υποστροφής ισχύος (power-understeer) και υπερστροφής λόγω μεταφοράς βάρους.
Torque Splitter: Η τεχνολογική αναβάθμιση που κάνει τη διαφορά
Όλα αυτά ανήκουν στο παρελθόν. Από την τελευταία αλλαγή γενιάς, ένας έξυπνος κατανεμητής ροπής (Torque Splitter) απογειώνει τη δυναμική οδήγησης. Διαχειρίζεται αστραπιαία τη ροπή μεταξύ των πίσω τροχών, απελευθερώνοντας το RS 3 από τα δεσμά της υποστροφής. Πέρα από τη φήμη του ως το ταχύτερο compact στο Nordschleife, αποπνέει επιτέλους και εκείνη την αύρα των «πνευμάτων του quattro», φέρνοντας στο νου εικόνες από χαλίκι, σφύριγμα του turbo και τον βραχνό ήχο του πεντακύλινδρου. Παρά τις αμετάβλητες τιμές ισχύος (400 PS, 500 Nm) και το ήπιο facelift, η προσμονή είναι μεγάλη.
Εσωτερικό, ποιότητα και εργονομία
Ανοίγοντας την πόρτα, το σώμα «κουμπώνει» στα προαιρετικά μπάκετ καθίσματα RS, τα οποία ρυθμίζονται χειροκίνητα. Η χειροκίνητη ρύθμιση μπορεί αρχικά να ξενίζει, δεδομένης της τιμής του αυτοκινήτου δοκιμής (84.000 ευρώ), αλλά τουλάχιστον δεν προσθέτει επιπλέον βάρος. Μόλις ρυθμιστεί, το μόνο που ενοχλεί είναι ότι ακόμα και στην πιο χαμηλή θέση, η αίσθηση είναι περισσότερο εποπτική παρά σπορ. Παρά την επένδυση με Alcantara, ανθρακονήματα και δέρμα, και παρόλο που η αίσθηση πολυτέλειας είναι άμεση, η Audi φαίνεται να έχει χάσει το απόλυτο προβάδισμα στην ποιότητα συναρμογής. Η αίσθηση των νέων πλήκτρων στο τιμόνι, το επίπεδο λογότυπο της Audi στο τετραγωνισμένο τιμόνι, οι διακόπτες των παραθύρων και ο δύσχρηστος touch-regulator για το μέτριο ηχοσύστημα Sonos, υστερούν ποιοτικά σε σχέση με παλαιότερα μοντέλα. Το ταμπλό του RS δεν διαθέτει τις τεράστιες οθόνες αφής που βλέπουμε σε BMW και Mercedes, αλλά διατηρεί τον κλασικό διαχωρισμό μεταξύ οργάνων οδήγησης και χειριστηρίων, συμπεριλαμβανομένης μιας φυσικής σειράς κουμπιών, εστιάζοντας έτσι στην οδήγηση. Το drive select οδηγεί απευθείας στα τέσσερα προφίλ οδήγησης, ενώ δύο επιπλέον προσαρμοσμένα set-ups (τιμόνι, ανάρτηση, σύστημα κίνησης, ESC, Torque Rear) μπορούν να αποθηκευτούν στα κόκκινα κουμπιά του τιμονιού.
Τεχνικά Χαρακτηριστικά (Audi RS 3 Sportback)
-
Κινητήρας: R5, Turbo
-
Κυβισμός: 2480 cm³
-
Ισχύς kW (PS) / σ.α.λ.: 294 (400) / 5600-7000
-
Ροπή Nm / σ.α.λ.: 500 / 2250-5600
-
Κιβώτιο: 7-τάχυτο διπλού συμπλέκτη
-
Κίνηση: Τετρακίνηση
-
Διαστάσεις (Μ/Π/Υ): 4381/1984/1418
-
Κατανάλωση WLTP (l/100 km): 9,3 l Super-Plus
-
Βασική τιμή: 66.000 Euro
-
Τιμή αυτοκινήτου δοκιμής: 74.900 Euro
Το Audi RS Q8 σε πράσινο «Krypton» τραβά τα βλέμματα
Από την άλλη πλευρά της γκάμας RS, ένα πράσινο Audi RS Q8 τραβά όλα τα βλέμματα. Το RS Q8 αποτελεί από το 2019 το κορυφαίο μοντέλο στα SUV της Audi. Κάτω από το καπό κρύβει έναν V8 biturbo τεσσάρων λίτρων, γνωστό από τα RS 6 και RS 7. Αποδίδει 600 PS και 800 Nm ροπής, που κατανέμονται μέσω της τετρακίνησης quattro και ενός κιβωτίου Tiptronic οκτώ σχέσεων. Παρά το βάρος των σχεδόν 2,4 τόνων, το μεγάλο SUV επιταχύνει στα 100 km/h σε 3,8 δευτερόλεπτα και, κατόπιν παραγγελίας, μπορεί να ξεπεράσει τα 300 km/h. Ο συνδυασμός καθημερινής πρακτικότητας, πολυτέλειας και ωμής δύναμης καθιστά το RS Q8 ένα από τα πιο ευέλικτα μοντέλα RS και δημοφιλή βάση για εξατομικεύσεις.
Εμφάνιση Widebody με το κιτ της Prior Design
Αυτήν ακριβώς την εξατομίκευση ανέλαβε η M&D Exclusive Cardesign από το Dinslaken (Γερμανία) στο ανανεωμένο μοντέλο. Η εταιρεία ειδικεύεται εδώ και σχεδόν 15 χρόνια σε high-end μετατροπές και συνεργάζεται τακτικά με μάρκες όπως η Prior Design και η Z-Performance. Στο τρέχον project, πρωταγωνιστεί το PD-RS800-Widebody-Kit της Prior Design. Το κιτ βελτίωσης διευρύνει το αμάξωμα με έντονα φουσκώματα στα φτερά, νέα πλευρικά μαρσπιέ, δύο αεροτομές και έναν πίσω διαχύτη. Επιπλέον, περιλαμβάνει ένα κάλυμμα για το καπό και ένα εμπρός σπόιλερ (lippe), κάνοντας το SUV να φαίνεται ακόμα πιο επιβλητικό. Ο συνδυασμός του ματ “Krypton Green” με τα γυαλιστερά μαύρα αξεσουάρ τονίζει τις αναλογίες, χωρίς να κάνει το RS Q8 να δείχνει υπερβολικά επιθετικό. Για την προστασία της ακριβής επιφάνειας, το όχημα φέρει επιπλέον μια μεμβράνη προστασίας χρώματος (PPF) από την XPEL, η οποία προστατεύει το ματ χρώμα από χτυπήματα και καιρικές συνθήκες.
Τροχοί, χαμήλωμα και σύστημα εξάτμισης
Πίσω από τα φαρδιά φτερά κρύβονται ζάντες 23 ιντσών της Z-Performance. Το καλοκαίρι, το RS Q8 φοράει διαιρούμενες ζάντες σε χάλκινο και μπρονζέ χρώμα, ενώ τον χειμώνα προτιμά πιο διακριτικούς μαύρους τροχούς, με διάσταση ελαστικών 295/35 R 23. Για να εξασφαλιστεί ότι οι μεγάλοι τροχοί «κάθονται» τέλεια στους θόλους, η M&D εγκατέστησε ένα module χαμηλώματος Cete, το οποίο ελέγχεται μέσω εφαρμογής smartphone. Έτσι, η απόσταση από το έδαφος μπορεί να προσαρμοστεί ανάλογα με τη χρήση – καθημερινή ή για επίδειξη. Το RS Q8 βελτιώθηκε και ακουστικά: Μια εξάτμιση Akrapovic Evolution Line από τιτάνιο, ειδικά σχεδιασμένη για το facelift μοντέλο, αντικαθιστά το εργοστασιακό σύστημα. Δύο οβάλ απολήξεις με επένδυση carbon ολοκληρώνουν την εμφάνιση και χαρίζουν στον V8 biturbo των τεσσάρων λίτρων έναν ακόμα πιο γεμάτο και διακριτό ήχο.

