Το κύκνειο άσμα του πεντακύλινδρου

Το κύκνειο άσμα του πεντακύλινδρου

12 Νοεμβρίου 2025 Off By Ουρανία Μαυρομάτη

Η Audi, παρότι επιβεβαίωσε πρόσφατα τη μακροπρόθεσμη δέσμευσή της στους κινητήρες εσωτερικής καύσης πέρα από το 2032, ετοιμάζεται να αποχαιρετήσει ορισμένα εμβληματικά μηχανικά σύνολα. Μετά τον W12 της A8 και τον V10 του supercar R8, φαίνεται πως έρχεται η σειρά ενός ακόμη θρύλου. Ο πεντακύλινδρος εν σειρά 2.5 TFSI, που πλέον συναντάται αποκλειστικά στο RS3 μετά την κατάργηση των TT RS και RS Q3, οδεύει προς τη δύση του. Πριν όμως η Audi τερματίσει οριστικά την παραγωγή του, ετοιμάζεται να χαρίσει στο RS3 μια ειδική έκδοση «GT» ως τελευταίο αντίο.

Δοκιμές στο Nürburgring

Νέες κατασκοπευτικές εικόνες από το Nürburgring, που κατέγραψε η CarSpyMedia, δείχνουν ένα πρωτότυπο του σπορ compact μοντέλου να δοκιμάζεται έντονα, δυσκολευόμενο να κρύψει το επιθετικό αεροδυναμικό του κιτ. Τα διακριτικά πτερύγια στον μπροστινό προφυλακτήρα (canards) υποδηλώνουν μια έκδοση σαφώς εστιασμένη στην πίστα, η οποία ωστόσο θα διατηρήσει την απαραίτητη έγκριση για κυκλοφορία στον δημόσιο δρόμο. Ένα πιο έντονο μπροστινό spoiler είναι εμφανές, όπως και πρόσθετοι αεραγωγοί κάτω από την πινακίδα κυκλοφορίας.

Κατά τη διάρκεια των δοκιμών, τα εμπρός φρένα φαίνονται να πυρακτώνονται καθώς ο οδηγός πιέζει το RS3 στα όριά του, υπονοώντας πιθανές αναβαθμίσεις στο σύστημα πέδησης. Το πρωτότυπο φαίνεται επίσης χαμηλωμένο, προφανώς με πιο άκαμπτη ανάρτηση, ενώ το roll cage που διακρίνεται στο εσωτερικό σίγουρα δεν θα περάσει στην έκδοση παραγωγής. Άλλες πιθανές βελτιώσεις «GT» περιλαμβάνουν πιο άμεσο σύστημα διεύθυνσης, νέους τροχούς με ελαστικά υψηλών επιδόσεων και χρήση ανθρακονημάτων για μείωση του βάρους.

Το τέλος εποχής λόγω Euro 7

Το μεγάλο ερώτημα παραμένει αν η Audi θα προχωρήσει σε αναβαθμίσεις κάτω από το καπό. Στην τρέχουσα μορφή του, ο πεντακύλινδρος πυρήνας του RS3 αποδίδει 394 ίππους και 500 Nm ροπής. Πριν από μερικά χρόνια, ο πρώην CEO της Audi Sport, Sebastian Grams, είχε αφήσει να εννοηθεί ότι υπάρχει περιθώριο για αύξηση της ισχύος.

Όπως και να ‘χει, οι μέρες του κινητήρα είναι μετρημένες. Ο Διευθύνων Σύμβουλος της Audi, Gernot Döllner, το επιβεβαίωσε πρόσφατα: «Ο πεντακύλινδρος πιθανότατα θα τελειώσει με την έλευση του Euro 7». Αν και τεχνικά οι μηχανικοί θα μπορούσαν να προσαρμόσουν το μηχανικό σύνολο στα νέα, αυστηρότερα όρια εκπομπών ρύπων, κάτι τέτοιο δεν θα συμβεί. Το Ingolstadt έκρινε ότι η απαραίτητη επένδυση δεν δικαιολογείται από τις προβλεπόμενες μελλοντικές πωλήσεις. Το πρότυπο Euro 7 τίθεται σε πλήρη ισχύ τον Νοέμβριο του 2027. Εν τω μεταξύ, υπάρχουν φήμες ότι και μια κορυφαία έκδοση του Golf R θα μπορούσε να υιοθετήσει αυτό το μοτέρ (EA855) πριν αυτό αποσυρθεί.

Μια δεύτερη ευκαιρία για τον θρύλο του R8

Ενώ ο εμβληματικός πεντακύλινδρος του RS3 ετοιμάζεται για την έξοδο, ένας άλλος θρύλος της Audi Sport, το R8, του οποίου ο V10 επίσης σταμάτησε, βρίσκει μια απροσδόκητη νέα ζωή στις πίστες. Αυτό γίνεται δυνατό χάρη σε μια νέα αγωνιστική πρωτοβουλία που αναβιώνει πρόσφατα αγωνιστικά μοντέλα.

Η L2 Motorsport στο προσκήνιο

Ο Ελβετός οδηγός Lucas Légeret, γνωστός μέχρι τώρα για τις ικανότητές του πίσω από το τιμόνι, αναλαμβάνει πλέον και ρόλο αφεντικού ομάδας, ιδρύοντας τη L2 Motorsport. Η νέα ομάδα σχεδιάζει την είσοδό της στους αγώνες με ορίζοντα τη σεζόν του 2026. Θα εστιάσει στη νέα σειρά GT3 Revival Series, που διοργανώνεται από κοινού από την SRO (Stéphane Ratel Organisation) και την ACO (Automobile Club de l’Ouest). Αυτή η σειρά δεν αφορά σύγχρονα αγωνιστικά, αλλά «σύγχρονα ιστορικά» GT3 που έγραψαν τη δική τους ιστορία.

Η αναβίωση των Audi R8 LMS GT3

Η L2 Motorsport έχει ήδη αποκτήσει δύο αγωνιστικά Audi R8 LMS GT3. «Το GT3 Revival Series είναι ένα όμορφο πρωτάθλημα που προμηνύεται, μια εξαιρετική ευκαιρία για τους gentlemen drivers να αγωνιστούν σε ένα επαγγελματικό περιβάλλον, αλλά και να δώσουμε μια δεύτερη ζωή σε αυτά τα GT3», δήλωσε ο Légeret.

Τα δύο σασί που απέκτησε η ομάδα έχουν πλούσιο παρελθόν σε αγώνες στην Ασία. Το ένα από αυτά προέρχεται από την Αυστραλία και το άλλο από τις Ηνωμένες Πολιτείες. Πρόκειται για ένα σασί του 2011 και ένα ελαφρώς νεότερο. Ο Ελβετός, ο οποίος παράλληλα συνεχίζει τις σπουδές του στο Πανεπιστήμιο της Λωζάνης, εξήγησε ότι η επιλογή του R8 ήταν λογική, καθώς γνωρίζει καλά το αυτοκίνητο, το οποίο παραμένει ανταγωνιστικό και αξιόπιστο. Η τεχνική υποστήριξη της ομάδας θα παρασχεθεί από την CSA Racing, η οποία έχει σχετική εμπειρία με το R8 από τη συμμετοχή της στο GT World Challenge Europe.

Σχέδια για το μέλλον

Αν και ο 24χρονος Légeret δεν σχεδιάζει να οδηγήσει ο ίδιος στους αγώνες, η L2 Motorsport αναζητά ήδη πληρώματα για τα δύο αυτοκίνητα. Οι πρώτες δοκιμές προγραμματίζεται να πραγματοποιηθούν στα τέλη του μήνα στην πίστα του Paul Ricard. Ιδιαίτερο ενδιαφέρον παρουσιάζει η αισθητική πλευρά του εγχειρήματος, καθώς οι χρωματισμοί των δύο R8 θα αποτίουν φόρο τιμής στις μεγάλες στιγμές της Audi Sport: ο ένας θα θυμίζει την εποχή του IMSA GTO, ενώ ο άλλος το θρυλικό S1 quattro του παγκοσμίου πρωταθλήματος ράλι.