Γιατί η BMW M2 CS Δεν Έχει Ανθρακονημάτινο Εμπρός Σπόιλερ

Γιατί η BMW M2 CS Δεν Έχει Ανθρακονημάτινο Εμπρός Σπόιλερ

18 Ιουνίου 2025 Off By Σπύρος Καραγιάννης

Η BMW παρουσίασε επίσημα στο τέλος του περασμένου μήνα τη νέα M2 CS, όμως η υποδοχή από το κοινό δεν ήταν απολύτως θετική. Ενώ έχει ήδη εξηγηθεί γιατί η έκδοση G87 δεν διαθέτει χειροκίνητο κιβώτιο, προέκυψε ένα ακόμη ερώτημα: γιατί απουσιάζει το ανθρακονημάτινο εμπρός σπόιλερ;

Εύκολα θα μπορούσε κανείς να υποθέσει ότι η εταιρεία επέλεξε ένα φθηνότερο υλικό για λόγους κόστους. Ωστόσο, σύμφωνα με τον Dirk Häcker, επικεφαλής του τομέα μηχανολογίας της M Division, η απάντηση βασίζεται στην πρακτικότητα και όχι στη μείωση δαπανών.

Το αεροδυναμικό εξάρτημα στην πραγματικότητα αποτελείται από ένα συνδυασμό πλαστικού και καουτσούκ, γεγονός που του προσδίδει ευελιξία και αντοχή. Αυτή η σύνθεση μειώνει τον κίνδυνο σοβαρών ζημιών όταν το αυτοκίνητο «ξύνει» το δρόμο. Όπως εξηγεί ο Häcker, η ελαφρώς χαμηλότερη εμπρός μεριά του M2 CS σε σχέση με τα M3 και M4 καθιστά το αυτοκίνητο πιο ευάλωτο σε επαφή με ανηφορικές ή κατηφορικές επιφάνειες.

«Είναι εύκαμπτο. Αυτό είναι ιδιαίτερα σημαντικό, διότι με το χαμήλωμα του αμαξώματος πρέπει να υπάρχει ένα ευλύγιστο κομμάτι σε εκείνο το σημείο για να αποφύγουμε τη φθορά. Αν το συγκρίνετε με τα M3 και M4, το αυτοκίνητο αυτό είναι περίπου οκτώ χιλιοστά πιο χαμηλό. Όταν οδηγείτε προς υπόγεια πάρκινγκ, υπάρχει αυξημένος κίνδυνος επαφής», σημειώνει χαρακτηριστικά.

Ο Häcker πρόσθεσε ότι στην απόφαση συνέβαλε και η αισθητική. Η BMW ήθελε να διαφοροποιήσει ακόμη περισσότερο την M2 CS από τις μεγαλύτερες εκδόσεις Competition Sport, δίνοντάς της ένα πιο επιθετικό και “performance” χαρακτήρα στο εμπρός μέρος. Ο ματ μαύρος εμπρός διαχύτης που επιλέχθηκε θεωρήθηκε πως επιτυγχάνει ακριβώς αυτό το αποτέλεσμα.

Αξίζει να σημειωθεί ότι η απουσία του ανθρακονημάτινου εμπρός σπόιλερ δύσκολα θα αποθαρρύνει κάποιον από την αγορά του μοντέλου. Άλλωστε, με τιμή που αγγίζει τα 99.775 δολάρια στις ΗΠΑ ή τα 115.000 ευρώ στη Γερμανία, όσοι έχουν αποφασίσει να επενδύσουν στην M2 CS δύσκολα θα κάνουν πίσω για αυτό τον λόγο.

Φυσικά, θα ήταν καλοδεχούμενο εάν η BMW προσέφερε τουλάχιστον το εξάρτημα ως προαιρετικό, για εκείνους που δίνουν προτεραιότητα στα υλικά υψηλής απόδοσης. Εξάλλου, είναι σχεδόν βέβαιο ότι οι βελτιωτές της αγοράς θα καλύψουν αυτό το κενό σύντομα, καθώς οι παραδόσεις των πρώτων μονάδων αναμένονται προς το τέλος της χρονιάς.