Από την Huracan στην Temerario: Η εξέλιξη των supercars υπό τη σκιά της ελληνικής φορολογίας και η νέα εποχή εξατομίκευσης
3 Δεκεμβρίου 2025Είναι κοινό μυστικό πως η κατοχή ενός υπερπολυτελούς αυτοκινήτου στην Ελλάδα ισοδυναμεί συχνά με την είσοδο στο «μάτι του κυκλώνα» της εφορίας. Οποιοσδήποτε τολμήσει να αποκτήσει όχημα με κινητήρα πολλών κυβικών, αντιμετωπίζεται αυτομάτως από το κράτος ως εφοπλιστής, με το κόστος χρήσης και τους φόρους να είναι συχνά δυσανάλογοι της πραγματικής αξίας του οχήματος. Αυτή η νοοτροπία, που μοιάζει να έχει ξεμείνει στη δεκαετία του ’60, δημιουργεί στρεβλώσεις στην αγορά, όπου ακόμη και αυτοκίνητα χαμηλότερης εμπορικής αξίας επιβαρύνονται υπέρογκα αν ο κινητήρας τους δεν συμβαδίζει με τις… οικολογικές ή φορολογικές ανησυχίες των ιθυνόντων.
Το παράδοξο της τιμολόγησης και η ιστορία του «Τυφώνα»
Χαρακτηριστικό παράδειγμα αυτής της ελληνικής πραγματικότητας υπήρξε η Lamborghini Huracan. Όταν το μοντέλο κυκλοφόρησε, η φορολογία καθιστούσε την απόκτηση του σχεδόν απαγορευτική για τα εγχώρια δεδομένα, δημιουργώντας ένα χάσμα τιμής που προκαλούσε ίλιγγο. Ενδεικτικά, ενώ στο εξωτερικό η Huracan πωλούνταν κοντά στις 200.000 ευρώ, στην Ελλάδα η τελική τιμή εκτοξευόταν στις 355.000 ευρώ. Μιλάμε για μια διαφορά της τάξεως των 155.000 ευρώ, ποσό που από μόνο του θα αρκούσε για την αγορά ενός ακόμα πολυτελούς αυτοκινήτου. Μέσα σε αυτό το κλίμα, οι παραγγελίες ήταν σπάνιες, καθώς ακόμη και όσοι διέθεταν την οικονομική άνεση, δίσταζαν να προχωρήσουν σε μια αγορά με τόσο μεγάλη «καπέλο».
Η Huracan, που πήρε τη σκυτάλη από την Gallardo – το πιο εμπορικό μοντέλο στην ιστορία της μάρκας με πάνω από 14.000 πωλήσεις – κουβαλούσε βαριά κληρονομιά. Το όνομά της προέρχεται από έναν θρυλικό ταύρο που το 1879 ταπείνωσε πολλούς ταυρομάχους και έμεινε στην ιστορία ως ανίκητος. Κάτω από το καπό της βρισκόταν ο ατμοσφαιρικός V10 των 5.2 λίτρων, αποδίδοντας 610 ίππους. Συνδυασμένο με ένα κιβώτιο διπλού συμπλέκτη επτά σχέσεων και τετρακίνηση, το ιταλικό supercar «έγραφε» τα 0-100 χλμ./ώρα σε μόλις 3,2 δευτερόλεπτα, με την τελική να αγγίζει τα 350 χλμ./ώρα. Παρά τις επιδόσεις, η μέση κατανάλωση των 12,5 λίτρων ήταν μια ευχάριστη έκπληξη για την κατηγορία, αν και μικρή σημασία είχε για τους ιδιοκτήτες της.
Η διάδοχη κατάσταση και η τέχνη του Ad Personam
Καθώς η εποχή της Huracan πέρασε στην ιστορία, η Lamborghini προχωρά μπροστά με τον διάδοχο, την Temerario. Εδώ, η έμφαση δεν δίνεται μόνο στις επιδόσεις, αλλά και στη μοναδικότητα που προσφέρει το τμήμα «Ad Personam». Αν και η εταιρεία δεν διστάζει να προωθήσει τα βασικά υβριδικά της μοντέλα, το πραγματικό ενδιαφέρον κρύβεται στις bespoke δημιουργίες. Το τμήμα εξατομίκευσης, γνωστό για την κατασκευή αυτοκινήτων που ελάχιστοι θα δουν ποτέ από κοντά, έχει ήδη βάλει τη σφραγίδα του στη νέα Temerario.
Σε αντίθεση με τις πιο «κραυγαλέες» δημιουργίες που θυμίζουν εκθεσιακά πρωτότυπα, η τελευταία πρόταση του Ad Personam για τον διάδοχο της Huracan κινείται σε πιο εκλεπτυσμένα μονοπάτια. Οι σχεδιαστές είχαν έναν μεγαλύτερο καμβά για να εργαστούν συγκριτικά με το παρελθόν και το αποτέλεσμα είναι εντυπωσιακά ισορροπημένο. Κυρίαρχο στοιχείο είναι η απόχρωση Blu Okeanos Matte. Πρόκειται για ένα ματ μπλε που αναδεικνύει τις αιχμηρές επιφάνειες του αμαξώματος χωρίς να τις «εξαφανίζει», προσδίδοντας μια διακριτική επιθετικότητα.
Λεπτομέρειες που κάνουν τη διαφορά
Η αισθητική ολοκληρώνεται με σφυρήλατες ζάντες Velador σε απόχρωση ματ μπρούντζου, ντυμένες με ελαστικά Bridgestone Potenza. Το πακέτο Alleggerita προσθέτει επιπλέον μπρούτζινες λεπτομέρειες σε διάφορα σημεία του αμαξώματος, «ζεσταίνοντας» οπτικά το σύνολο. Στο εσωτερικό, το παιχνίδι των χρωμάτων συνεχίζεται με επενδύσεις Blu Delphinus Corsa-Tex και δέρμα. Οι ραφές σε απόχρωση Terra Kapnos σπάνε τη μονοτονία χωρίς να φλυαρούν, ενώ τα ανθρακονήματα, οι κόκκινες πινελιές και το μοτίβο της ιταλικής σημαίας στο τιμόνι προσθέτουν τον απαραίτητο χαρακτήρα. Ενδιαφέρουσα λεπτομέρεια στο συγκεκριμένο δεξιοτίμονο μοντέλο είναι το πορτοκαλί έμβλημα του ταύρου στα προσκέφαλα, που δημιουργεί μια έντονη αντίθεση. Δεν είναι φανταχτερό, αλλά σίγουρα δεν περνάει απαρατήρητο.
Υβριδική ισχύς και αστρονομικό κόστος
Μηχανολογικά, η Temerario δεν κρύβει εκπλήξεις, διατηρώντας το εντυπωσιακό σύστημα κίνησης. Ο νέος 4λιτρος twin-turbo V8 συνεργάζεται με τρεις ηλεκτροκινητήρες, αποδίδοντας συνδυαστικά 907 ίππους και στροφάρει μέχρι τις 10.000 σ.α.λ., νούμερο που προκαλεί ανατριχίλα. Τα 0-100 μίλια/ώρα (περίπου 0-160 χλμ/ώρα) έρχονται σε 2,7 δευτερόλεπτα, η τελική φτάνει τα 343 χλμ./ώρα, ενώ μπορεί να κινηθεί αθόρυβα για περίπου 10 χιλιόμετρα ως αμιγώς ηλεκτρικό – και μπροστοκίνητο.
Με την τιμή εκκίνησης να κυμαίνεται κοντά στις 400.000 δολάρια – πριν καν υπολογίσει κανείς το κόστος των επεμβάσεων του Ad Personam – η Temerario αποδεικνύει πως η αποκλειστικότητα κοστίζει ακριβά. Αν η Huracan φάνταζε ακριβή στην Ελλάδα λόγω φόρων, η νέα γενιά, ειδικά στις εξατομικευμένες εκδοχές της, απευθύνεται σε ακόμα πιο περιορισμένο κοινό, επιβεβαιώνοντας πως η παρουσία ενός τέτοιου αυτοκινήτου στους δρόμους παραμένει ένα σπάνιο θέαμα.

