BMW: Η «Neue Klasse» φέρνει την επανάσταση – 40 νέα μοντέλα και ριζική αλλαγή για τη Σειρά 3

BMW: Η «Neue Klasse» φέρνει την επανάσταση – 40 νέα μοντέλα και ριζική αλλαγή για τη Σειρά 3

11 Νοεμβρίου 2025 Off By Ουρανία Μαυρομάτη

Η BMW ετοιμάζεται να λανσάρει φέτος τη «Neue Klasse» (Νέα Κλάση), την πρώτη της πλατφόρμα που έχει σχεδιαστεί εξ ολοκλήρου για αμιγώς ηλεκτρικά οχήματα. Η αρχή γίνεται με ένα SUV, το οποίο θα κυκλοφορήσει ως iX3, και αργότερα θα ακολουθήσει ένα σεντάν, το i3. Ωστόσο, η στρατηγική αυτή δεν αφορά μόνο τα ηλεκτρικά μοντέλα. Όπως επιβεβαίωσε η διοίκηση, οι τεχνολογίες και η νέα σχεδιαστική γλώσσα της «Neue Klasse» θα εφαρμοστούν σταδιακά σε 40 μοντέλα έως το 2027, επηρεάζοντας βαθιά ακόμα και τον διάδοχο της σημερινής Σειράς 3 με κινητήρες εσωτερικής καύσης.

Η ηλεκτρική επίθεση ξεκινά με τα iX3 και i3

Ο Oliver Zipse, ο επικεφαλής του γερμανικού ομίλου, μιλώντας στο πλαίσιο της παρουσίασης των τριμηνιαίων αποτελεσμάτων, αποκάλυψε πως η ζήτηση για το νέο iX3, το οποίο είναι ήδη διαθέσιμο για παραγγελία, ξεπερνά κάθε προσδοκία. «Οι παραγγελίες μόνο από την Ευρώπη καλύπτουν ήδη αρκετούς μήνες μέσα στο 2026», δήλωσε χαρακτηριστικά. Το iX3 υπόσχεται εντυπωσιακά νούμερα: αυτονομία που θα ξεπερνά τα 800 χιλιόμετρα (στον κύκλο WLTP) και μέγιστη ισχύ φόρτισης έως 400 kW, κάτι που μεταφράζεται σε ανάκτηση ενέργειας για 370 χιλιόμετρα με μόλις 10 λεπτά στην πρίζα. Παράλληλα, εισάγει το φουτουριστικό ψηφιακό εσωτερικό Panoramic iDrive.

Το επόμενο μεγάλο βήμα είναι το νέο BMW i3. Με αυτό το μοντέλο, η BMW φέρνει την ηλεκτρική πλατφόρμα και τις τεχνολογίες της στον απόλυτο πυρήνα της μάρκας, την 8η γενιά της Σειράς 3. Η παραγωγή του i3 έχει προγραμματιστεί να ξεκινήσει το δεύτερο εξάμηνο του 2026 στο κεντρικό εργοστάσιο του Μονάχου.

Η επόμενη Σειρά 3 (G50): Νέα εμφάνιση, γνώριμη αρχιτεκτονική

Εξαιρετικό ενδιαφέρον παρουσιάζει η τύχη της «παραδοσιακής» Σειράς 3. Το 2026, οι Βαυαροί θα λανσάρουν και τον διάδοχο της σημερινής Σειράς 3 με κινητήρες εσωτερικής καύσης, που αναμένεται να φέρει τον κωδικό G50. Εδώ βρίσκεται και η θεμελιώδης διαφορά: αν και το G50 θα δανειστεί βαριά τη σχεδίαση της «Neue Klasse», δεν θα βασίζεται στην αμιγώς ηλεκτρική πλατφόρμα. Αντ’ αυτού, θα συνεχίσει να χρησιμοποιεί την ευέλικτη αρχιτεκτονική Cluster (CLAR) της BMW, η οποία είναι σχεδιασμένη για να υποστηρίζει κινητήρες εσωτερικής καύσης.

Σχεδιαστικά, αυτό σημαίνει ότι θα υιοθετήσει τη φαρδιά μάσκα με τα κάθετα και διαγώνια στοιχεία που «σβήνουν» οπτικά μέσα στους προβολείς, καθώς και τα λεπτά, μακρόστενα πίσω φώτα που είδαμε στα πρωτότυπα. Για πρώτη φορά, η μεσαία μπερλίνα της BMW αναμένεται να διαθέτει χωνευτές χειρολαβές θυρών, ενώ το προφίλ της, με μια ανασχεδιασμένη γραμμή παραθύρων, ίσως θυμίζει μια μικρότερη εκδοχή της σημερινής Σειράς 5. Στο εσωτερικό, ωστόσο, θα υιοθετήσει το ολοκαίνουργιο BMW Panoramic iDrive.

Εξηλεκτρισμός για όλους τους κινητήρες

Η παραμονή στην πλατφόρμα CLAR επιτρέπει στη BMW να προσφέρει μια ποικιλία συστημάτων κίνησης. Η νέα Σειρά 3 (G50) αναμένεται να διατηρήσει τους κινητήρες βενζίνης και diesel. Οι τρέχοντες τετρακύλινδροι 2.0 λίτρων και οι εξακύλινδροι σε σειρά 3.0 λίτρων προφανώς θα λάβουν σημαντικές προσαρμογές για περαιτέρω μείωση των ρύπων και θα είναι εξηλεκτρισμένοι, πιθανότατα με ήπια υβριδική τεχνολογία ή ως plug-in hybrid. Ακόμη και η επόμενη M3, όπως είναι πλέον ο κανόνας, δεν θα αποφύγει τον εξηλεκτρισμό και αναμένεται να παρουσιαστεί ως υβριδική. Ταυτόχρονα, τα ορατά τελειώματα της εξάτμισης πιθανότατα θα αποτελούν προνόμιο μόνο των ισχυρότερων εκδόσεων M, ακολουθώντας την τακτική που είδαμε πρόσφατα στη νέα Σειρά 1.

Στρατηγική βιωσιμότητας και παγκόσμια επέκταση

Η «Neue Klasse» είναι κάτι περισσότερο από μια πλατφόρμα· είναι μια συνολική στρατηγική. «Έως το 2027 θα φέρουμε στους δρόμους παγκοσμίως 40 νέα και ανανεωμένα μοντέλα με τις τεχνολογίες και τη νέα σχεδιαστική γλώσσα της Neue Klasse», ανέφερε ο Zipse, ανακοινώνοντας ότι η τεχνολογία θα ενσωματωθεί και σε μοντέλα όπως η Σειρά 7 και η X5 από το 2026.

Η βιωσιμότητα αποτελεί κεντρικό πυλώνα αυτής της στρατηγικής. Το νέο εργοστάσιο στο Debrecen της Ουγγαρίας, όπου θα κατασκευάζεται το iX3, είναι το πρώτο του ομίλου που θα λειτουργεί σε κανονική παραγωγή χωρίς τη χρήση ορυκτών καυσίμων. Το ίδιο το SUV, ακολουθώντας τις αρχές της κυκλικής σχεδίασης, θα αποτελείται κατά το ένα τρίτο από δευτερογενείς πρώτες ύλες. Αυτές οι κινήσεις εντάσσονται στον βραχυπρόθεσμο στόχο για μείωση 40 εκατομμυρίων τόνων CO₂ έως το 2030 και την επίτευξη κλιματικής ουδετερότητας έως το 2050, όπως ορίζει η Συμφωνία του Παρισιού.

Ευελιξία και τοπική προσαρμογή

Ο Zipse τόνισε την ευελιξία της εταιρείας. Η «τεχνολογικά ουδέτερη» προσέγγιση επιτρέπει στη BMW να μεταφέρει τα τεχνολογικά «clusters» σε ολόκληρο το χαρτοφυλάκιό της, ανεξάρτητα από το σύστημα κίνησης (ηλεκτρικό ή μη). Αυτό, σύμφωνα με τον ίδιο, επιτρέπει στην εταιρεία να προσαρμόζεται γρήγορα στις μεταβαλλόμενες προτιμήσεις των πελατών σε κάθε αγορά. Ως παράδειγμα, τα μοντέλα της «Neue Klasse» που θα παρουσιαστούν στην Κίνα αναπτύσσονται «στην Κίνα, για την Κίνα», ενσωματώνοντας τοπικές τεχνολογικές λύσεις από Κινέζους παρόχους απευθείας στο οικοσύστημα της BMW, αποδεικνύοντας την ικανότητα της μάρκας να διαχειρίζεται την πολυπλοκότητα των συστημάτων.