Τέλη Κυκλοφορίας 2026 και Αναταράξεις στην Αγορά Αυτοκινήτου

Τέλη Κυκλοφορίας 2026 και Αναταράξεις στην Αγορά Αυτοκινήτου

27 Οκτωβρίου 2025 Off By Κυριακή Παπαδοπο

Ανάρτηση Τελών Κυκλοφορίας στην πλατφόρμα myCAR

Ξεκίνησε η ανάρτηση των ειδοποιητηρίων για τα Τέλη Κυκλοφορίας στην πλατφόρμα myCAR της ΑΑΔΕ. Οι ιδιοκτήτες οχημάτων μπορούν πλέον να εισέρχονται στην υπηρεσία χρησιμοποιώντας τους προσωπικούς τους κωδικούς taxisNET, προκειμένου να ενημερωθούν για το ακριβές ποσό που οφείλουν για το έτος. Μετά τη λήψη του ειδοποιητηρίου, οι κάτοχοι θα πρέπει να προχωρήσουν στην εξόφληση του ποσού. Η προθεσμία για την πληρωμή λήγει κανονικά στο τέλος του τρέχοντος έτους, εκτός εάν η κυβέρνηση αποφασίσει να χορηγήσει παράταση, όπως συμβαίνει συχνά τα τελευταία χρόνια.

Ηλεκτρονική Κατάθεση Πινακίδων (Ψηφιακή Ακινησία)

Παράλληλα με την πληρωμή των τελών, δίνεται και φέτος η δυνατότητα της ψηφιακής ακινησίας των οχημάτων. Όσοι ιδιοκτήτες κρίνουν ότι δεν προτίθενται να κινησούν το όχημά τους τη νέα χρονιά και, συνεπώς, δεν επιθυμούν να πληρώσουν τα αντίστοιχα τέλη, μπορούν να καταθέσουν τις πινακίδες κυκλοφορίας ηλεκτρονικά. Η σχετική υποβολή της δήλωσης ακινησίας γίνεται επίσης μέσω της πλατφόρμας «myCAR» της ΑΑΔΕ έως την εκπνοή της προθεσμίας πληρωμής των τελών.

Αναλυτικά τα Ποσά ανά Κατηγορία

Τα ποσά που καλούνται να πληρώσουν οι ιδιοκτήτες παραμένουν αμετάβλητα και υπολογίζονται με βάση είτε τις εκπομπές ρύπων (CO2) για τα νεότερα οχήματα, είτε τον κυβισμό του κινητήρα για τα παλαιότερα.

  • Ταξινόμηση 1.11.2015 – 31.12.2025 (Βάσει εκπομπών C02)

    • 0-90 g/km: 0€

    • 91-100 g/km: 0,90€ / γραμ.

    • 101-120 g/km: 0,98€ / γραμ.

    • 121-140 g/km: 1,20€ / γραμ.

    • 141-160 g/km: 1,85€ / γραμ.

    • 161-180 g/km: 2,45€ / γραμ.

    • 181-200 g/km: 2,78€ / γραμ.

    • 201-250 g/km: 3,05€ / γραμ.

    • 251 g/km και άνω: 3,72€ / γραμ.

  • Ταξινόμηση 1.1.2021 έως σήμερα (Βάσει εκπομπών C02)

    • 0-122 g/km: 0€

    • 123-139 g/km: 0,64€ / γραμ.

    • 140-166 g/km: 0,70€ / γραμ.

    • 167- 208 g/km: 0,85€ / γραμ.

    • 209-224 g/km: 1,87€ / γραμ.

    • 225-240 g/km: 2,20€ / γραμ.

    • 241-260 g/km: 2,50€ / γραμ.

    • 261-280 g/km: 2,70€ / γραμ.

    • 281 g/km και άνω: 2,85€ / γραμ.

  • Ταξινόμηση έως 31.12.2000 (Βάσει κυβισμού)

    • 0 – 300 κ.ε.: 22€

    • 301 – 785 κ.ε.: 55€

    • 786 – 1.071 κ.ε.: 120€

    • 1.072 – 1.357 κ.ε.: 135€

    • 1.358 – 1.548 κ.ε.: 225€

    • 1.549 – 1.738 κ.ε.: 250€

    • 1.739 – 1.928 κ.ε.: 280€

    • 1.929 – 2.357 κ.ε.: 615€

    • 2.358 – 3.000 κ.ε.: 820€

    • 3.001 – 4.000 κ.ε.: 1.025€

    • 4.001 κ.ε. και άνω: 1.230€

  • Ταξινόμηση 1.1.2001 – 31.12.2005 (Βάσει κυβισμού)

    • 0 – 300 κ.ε.: 22€

    • 301 – 785 κ.ε.: 55€

    • 786 – 1.071 κ.ε.: 120€

    • 1.072 – 1.357 κ.ε.: 135€

    • 1.358 – 1.548 κ.ε.: 240€

    • 1.549 – 1.738 κ.ε.: 265€

    • 1.739 – 1.928 κ.ε.: 300€

    • 1.929 – 2.357 κ.ε.: 630€

    • 2.358 – 3.000 κ.ε.: 840€

    • 3.001 – 4.000 κ.ε.: 1.050€

    • 4.001 κ.ε. και άνω: 1.260€

  • Ταξινόμηση 1.1.2006 – 31.10.2010 (Βάσει κυβισμού)

    • 0 – 300 κ.ε.: 22€

    • 301 – 785 κ.ε.: 55€

    • 786 – 1.071 κ.ε.: 120€

    • 1.072 – 1.357 κ.ε.: 135€

    • 1.358 – 1.548 κ.ε.: 255€

    • 1.549 – 1.738 κ.ε.: 280€

    • 1.739 – 1.928 κ.ε.: 320€

    • 1.929 – 2.357 κ.ε.: 690€

    • 2.358 – 3.000 κ.ε.: 920€

    • 3.001 – 4.000 κ.ε.: 1.150€

    • 4.001 κ.ε. και άνω: 1.380€

Σε περίπτωση μη εμπρόθεσμης πληρωμής, το πρόστιμο παραμένει «τσουχτερό», καθώς ανέρχεται στο 100% των τελών που αναλογούν στο όχημα.

Σημάδια Επιβράδυνσης στην Αγορά των ΗΠΑ

Την ίδια ώρα που οι Έλληνες ιδιοκτήτες προγραμματίζουν τις πληρωμές τους, η αγορά αυτοκινήτου στις ΗΠΑ εκπέμπει ενδιαφέροντα σήματα. Ενώ το φθινόπωρο και ο χειμώνας θεωρούνται παραδοσιακά καλές περίοδοι για αγορά αυτοκινήτου, καθώς οι αντιπροσωπείες προσπαθούν να «ξεφορτωθούν» τα μοντέλα της τρέχουσας χρονιάς για να υποδεχτούν τα νέα, τα δεδομένα του 2025 δείχνουν ότι ίσως αξίζει κανείς να περιμένει.

Στις αρχές Οκτωβρίου, το 41% των οχημάτων στις αμερικανικές αντιπροσωπείες ήταν ήδη μοντέλα του 2026. Ο συνολικός όγκος των διαθέσιμων νέων αυτοκινήτων είναι ανησυχητικά υψηλός, σημειώνοντας αύξηση 4,8% σε σχέση με τον Σεπτέμβριο. Αυτή τη στιγμή, το απόθεμα είναι τόσο μεγάλο όσο είναι συνήθως στις αρχές του έτους, την περίοδο δηλαδή με τις χαμηλότερες πωλήσεις.

Πρόβλημα Υψηλής Προσφοράς, Χαμηλής Ζήτησης

Η βιομηχανία αυτοκινήτου βασίζεται στην ισορροπία προσφοράς και ζήτησης, και τα στοιχεία δείχνουν ότι η ζήτηση απλά δεν ανταποκρίνεται. Οι κατασκευαστές στέλνουν οχήματα στις αντιπροσωπείες, αλλά αυτές δυσκολεύονται να τα πουλήσουν. Αυτή η κατάσταση έχει εκτοξεύσει τον μέσο όρο «ημερών εφοδιασμού» (days supply) – ένας δείκτης για το πόσες μέρες μπορεί να λειτουργεί μια αντιπροσωπεία χωρίς νέες παραλαβές – στις 84 ημέρες. Αυτό είναι το υψηλότερο σημείο από το πρώτο τρίμηνο του 2025, την περιβόητη «νεκρή περίοδο» της αγοράς.

Επιπτώσεις σε Καταναλωτές και Μάρκες

Ακόμη και δημοφιλείς μάρκες που διατηρούν συνήθως χαμηλά αποθέματα, όπως η Toyota και η Honda, είδαν τα αδιάθετα οχήματά τους να αυξάνονται κατά 10% και 18% αντίστοιχα μέσα στον Σεπτέμβριο. Αντίθετα, μάρκες πολυτελείας όπως η Cadillac, η Mercedes-Benz και η Porsche είδαν μείωση.

Για τον μέσο Αμερικανό καταναλωτή, η κατάσταση είναι δύσκολη. Το μέσο κόστος ενός νέου αυτοκινήτου ξεπερνά πλέον τα 50.000 δολάρια, ενώ τα επιτόκια δανεισμού παραμένουν σταθερά πάνω από 5% ακόμη και για τους πιο φερέγγυους αγοραστές. Αυτός ο συνδυασμός υψηλών τιμών και δυσμενών επιτοκίων, εν μέσω μιας αβέβαιης οικονομικής συγκυρίας, λειτουργεί αποτρεπτικά.

Η Πίεση στις Αντιπροσωπείες Φέρνει Προσφορές

Καθώς τα μοντέλα του 2026 συνεχίζουν να φτάνουν και να συσσωρεύονται, οι αντιπροσωπείες στις ΗΠΑ είναι πιθανό να αρχίσουν να προσφέρουν σημαντικά κίνητρα στους αγοραστές, πολύ πιο επιθετικά από ό,τι συνήθως αυτή την εποχή. Αναμένεται να δούμε ελαφρώς χαμηλότερα επιτόκια χρηματοδότησης, επιθετικές μειώσεις τιμών στα απούλητα μοντέλα του 2025 και δωρεάν αναβαθμίσεις εξοπλισμού.

Καθώς πλησιάζουν οι μεγάλες προωθητικές ενέργειες του τέλους του έτους (όπως τα γνωστά “Toyotathon” και “Honda Days”), το κίνητρο των αντιπροσώπων να πουλήσουν γίνεται τεράστιο, καθώς οι πωλήσεις τους καθορίζουν και την πρόσβασή τους στα πιο περιζήτητα μοντέλα της επόμενης χρονιάς.